slide-image

 

Artist : 오늘의 일기

Title : 궁금한 게 많아

Link : https://youtu.be/nB08jT97MfU 


 

 

 

 

 

 May's Journal  

01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

아침에 일어나자마자 사이좋은 메이와 달고나

둘 다 너무 귀여운 것 ㅠㅠㅠㅠ

 

May plays with Dalgona as soon as she wakes up in the morning!

Both of them are sooo cute 🥰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

기분 좋아진 메이가 모닝 댄스를 추기 시작합니다 🎵

 

May starts to dance all of the sudden 🎵

She's feeling good today!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

아무리 주인이라도 봐줄 수 없었던 매정한 달고나

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

However, Dalgona couldn't stand watching her dancing 🤣

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'역시 난 아이돌이 됐어야해 ,,'

아주 단단히 착각속에 빠진 메이 😅

 

'I should be a k-pop star'

I'm sure May's having a big mistake 😅

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

양치하고 나오니 달고나가 강아지 침대에서 자고있었어요!

전날엔 아무리 훈련시켜도 말 안듣더니 ,,

그래도 기특해 내새꾸 😘

 

After May brushed her teeth, she noticed Dalgona sleeping on her bed finally!

She failed on training her last night.

Good job, Dalgona! 😘

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

메이는 모닝 달고나 커피를 마셔줍니다 ☕

 

May drinks morning coffee to start her day

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

다 마신 후 옷 갈아입고 달고나 사료 좀 채워놓으러 가는데 ,,

밥주는 건 또 어떻게 알고 벌떡 일어난 달고나

 

After, she changed to her normal outfit and went to fill Dalgona's food.

Dalgona woke up right away and followed her.

How did Dalgona know?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

사료주는 표정이 왜 그런거야 ,, 😬

 

I don't know why her face is like that when filling Dalgona's food 😬

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

아무튼 ,, 달고나 챙겨주고

메이는 흔들의자에 앉아서 첫뜨개질을 해봅니다 🧶

귀여운 모자를 떠보기로했어요!

 

Anyways, while Dalgona's eating,

May decided to knit a cute hat for the first time in her life! 🧶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

초보자라 아직은 너무 어려운 뜨개질 💦

 

Guess it's too complicated for a beginner 💦

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그래도 금세 저만큼이나 떴더라구요!

조금 더 실력이 늘면 온라인 쇼핑몰도 열어볼까 생각중이에요 😆

달고나는 밥 다 먹고 심심했는지 메이에게 관심을 가지네요!

 

Though it seemed a little difficult for her,

it didn't take too long for her to knit that much!

Planning to open an online shop when she gets more used to it 😆

Dalgona tries to get May's attention after she's done eating.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

금방 완성하고 달고나에게 말걸어주는 메이

갸우뚱하는 달고나 진짜 최고 귀엽따 ,, ㅠㅠㅠㅠ 💘

완성한 모자는 다음에 메이가 쓰던지

친구가 생기면 선물로 주던지 해야겠어요!

 

May quickly finished up knitting and talks to Dalgona.

Dalgona's so adorable when she tilts her head 💘

May might wear the hat later or

she might give it to a friend if she makes one!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

배가고파진 메이는 음식을 하기위해 냉장고로 향합니다

메뉴는 사과 샐러드로 결정! 🍎🥗

 

Hungry May heads to the refrigerator.

She picked apple salad for her lunch 🍎🥗

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

요리하면서 귀파는 메이 😨

 

Picking her ear while cooking 😨

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그리고 ,, 주인 판박이 달고나

 

So does Dalgona.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그래도 메이는 사과 (+귀지 ,,) 샐러드를 맛있게 먹었습니다!

 

But still, it was delicious for May!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그나저나 털많음 특성을 가진 우리 달고나 ,,

아주 털뭉치가 여기저기 난리도 아니예요 ㅠㅠ

 

By the way, Dalgona has hairy trait

so her hair piles are all over the house 😭

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

덕분에 메이는 쉴틈없이 열심히 털뭉치를 치워줍니다

털뭉치 한꺼번에 집어 올 수 있으면 좋겠어요

왜 하나씩 버려야 하는건지 ,,,

 

Because of that, May has to throw them away constantly.

Hope my sims can pick all of them up and throw them away at once.

Don't know why they have to do this for each one of them.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

넘쳐버린 쓰레기때문에 참았던 짜증이 터져버린 메이 😤

 

May got upset because of the overflowing trash 😤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그걸 알리가 없는 달고나는 눈치없이

빗속에서 신나게 뛰어놀다 들어와 웅덩이를 만들어 놓았어요 ,,,

 

Dalgona had no clue about that

so she came back from playing in the rain and made this puddle 😨

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

뒹굴거리다 급기야 털기까지 ,, 😲

 

She rolls around and shakes off water 😲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

달고나를 발견한 메이

애써 차분하게 경고를 줍니다

 

Dalgona got caught by May.

May tries to give Dalgona a calm warning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

하지만 달고나는 귓등으로도 안듣는 중 ,,

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

However Dalgona doesn't even look at her 😂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

빡친 메이 😡

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

May's pissed off 😡

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그제서야 눈치 챈 달고나가 메이에게 애교를 부려요

애교한방에 사르르 녹아버린 메이 🥰

 

Dalgona finally knows what she needs to do.

May's anger just melts away 🥰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'어쩔 수 없지 ,, 힘들어도 내가 참아야지'

긍정적으로 생각하며 ,, 걸레질을 해줍니다!

 

'I decided to adopt her.

I have to take the responsibility.'

May tries to think positively and mops the floor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

다시 자유로워진 달고나 🐶

 

Dalgona freely runs around again 🐶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그건 그렇고 ,, 달고나때문에 화나 있던 메이에게

눈치없이 자꾸 놀자던 브란트 아조씨 ,,,

남편도 있으신 분이 왜 자꾸 우리 메이한테 그래요 💦

 

On another note, Brant Hecking kept on messeging May to meet him

while she was getting mad at Dalgona.

You have your husband, stop messeging May!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

사실 유머 축제는 가볼까 잠깐 혹하긴했지만

메이가 너무 피곤해해서 거절하고 자러 들어갔어요!

 

I actually thought of going to the humor and hijinks festival,

(Brant Hecking's second message)

but rejected because May had a very low energy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

달고나도 하품하더니 먼저 잠들어버렸네요 💤

 

Dalgona yawned and went to sleep as well! 💤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'역시 강아지를 키운다는건 쉬운 일이 아니야'

 

'Having a dog is not as easy as it seems'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

오늘 하루도 별거 없지만 피곤했던 하루

메이야 잘자! 🌙

 

Nothing much done today, but it was a tired day.

Good night, May! 🌙

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그렇게 끝이 나는 줄 알았으나 ,,,

사라진 달고나 😮

 

Thought today's journal would end here.

However, Dalgona is gone! 😮

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

띠용?

너 거기서 뭐해

 

What are you doing there?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

현관문 앞에서 멍때리다가 ,,

 

She was staring at something for a while at the front door.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

다시 침대앞으로 가길래 자려나 싶었는데

 

Then went back to her bed, so I thought she would go to sleep

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

또 밖으로 나갑니다 ,,, 🤦‍♀️

 

But, she's heading outside again 🤦‍♀️

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그 와중에 또 눈치없는 헤킹부부

이번엔 브렌트 아조씨 ,,,

둘이 싸웠나 ,, 우리 메이한테 왜 이러는거야 증말 😠

 

This time, Brent Hecking asked May to go to the party together.

Did Hecking couple fight?

Why do you guys keep messaging May? 😠

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

어쨌거나 저쨌거나 달고나는 계속 뛰어다닙니다 💨

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

낮에도 계속 뛰어다녀서 많이 뛰어노는 강아지다 ,, 싶긴했는데

잠도 안자고 이럴줄이야

 

Whatever, Dalgona keeps running around 💨

I knew that she's very active

because she kept on running around during the day as well,

but didn't expect her doing it without sleeping.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

헉 드디어 자러 들어가는!!!

 

Oh, finally Dalgona goes to sleep!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

은 무슨 ,,,

 

Nope.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

또 낚임 😤😤😤

 

Again 😤😤😤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

뛰어가다 멈춰서는

집보면서 갸우뚱 거리는 달고나

거기서 자는 거란다 ,,,

 

She stops by and looks at her bed.

Dalgona, that's where you should go in right now and sleep 😅

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'난 아직 더 놀고싶은 걸! 🐶'

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

결국 제가 포기했어요

그렇게 달고나는 아주 한~참을 더 뛰어댕기다 ,,,

 

'I want to play more! 🐶'

LOL 🤣

I just gave up!

Dalgona ran around and around for a long time.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

곯아떨어지셨슴다

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

Then fell asleep 😴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

그래 ,, 너가 행복했으면 됐어

잘자 달고나! ⭐

 

If you're happy, I'm happy too.

Have a good dream, Dalgona!

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

오늘은 메이의 일지가 아니라 거의 달고나의 일지네요 ,,

말꾸 달고나이지만 그래도 너무 귀여워요 ㅠㅠㅠㅠ

별거 없지만 읽어주셔서 오늘도 감사합니다! 💚

 

Today's journal is mostly about Dalgona.

Dalgona is a troublemaker, but still so adorable!

Thank you for reading! 💚

 

 

 

 

 

반응형

'journal' 카테고리의 다른 글

May's Journal 01  (0) 2021.08.31